In comparatie cu legumele, algele au un continut bogat de fibre solubile si insolubile. In functie de familia din care fac parte, ele contin si multe proteine: cele brune au nivelul cel mai scazut (8-15%), cele verzi au un continut mediu (15-26%), iar algele rosii sunt cele mai bogate (28-47%).

Daca sunteti inca unul dintre cei care au vazut doar algele plutind in mare si va este greu sa va imaginati incorporarea in dieta dvs., luati nota de toate beneficiile pe care le ofera algele marine si invatati cum sa le preparati intr-un mod simplu si mod delicios. Incorporati alge marine in dieta dvs. si beneficiati de numeroasele sale proprietati. Algele marine, mare necunoscute in bucataria occidentala pana de curand, devin din ce in ce mai la moda printre iubitorii de mancare sanatoasa. Un secret pe care orientalii il cunosc si s-au bucurat de mai bine de un secol.

Algele marine sunt considerate superalimente deoarece au o cantitate mare de substante nutritive interesante foarte concentrate. Este suficient sa le consumati in cantitati mici pentru a obtine principalele beneficii ale algelor marine. Printre proprietatile algelor marine se remarca bogatia sa in vitamine, minerale si fibre.

Consumul de alge invinge bolile

Incearca sa introduci in alimentatie alge marine cel putin o data pe sapatamana si vei vedea cum starea sanatatii tale se va imbunatati rapid. Cel mai des intalnite pe piata alimentara sunt algele verzi si cele brune. Cele rosii sunt mai rare, deoarece sunt mai greu de procurat. Alegele cresc sau sunt cultivate in apa sarata, dar exista si unele sortimente de alge verzi pe care le gasim in apele dulci. Introduse cu regularitate in alimentatie, aceste organisme vegetale au proprietati curative deosebite, reusind sa amelioreze sau sa vindece anumite boli: astenie fizica si intelectuala, anemie, tulburari endocrine, rinofaringite, alergii si afectiuni ale pielii, osteoporoza, sechele dupa fracturi, stresul sau starile de oboseala.

Algele marine au efecte deosebite si in cazul regimurilor de slabire (inlatura senzatia de foame), ajuta la detoxifierea organismului, intaresc sistemul imunitar, intarzie procesul de imbatranire prematura si  sunt indicate si pentru prevenirea diverselor forme de cancer. Specialistii recomanda consumul regulat de alge marine si in cazul tulburarilor de vedere (ca urmare a cataractei, aterosclerozei oculare), a unor dereglari de metabolism (diabet zaharat de tip II, hiperlipidemie, hipercolesterolemie), precum si in tratarea reumatismului sau gutei. Nu in ultimul rand, specialistii au demonstrat faptul ca un consum regulat de alge stabilizeaza tensiunea arteriala, normalizeaza procentul trigliceridelor si dizolva grasimile din vasele de sange. Alegele mentin muschiul inimii in stare buna si stabilizeaza ritmul cardiac.

Cum le preparam

Desi nu sunt foarte placute la vedere si nici nu-ti lasa gura apa atunci cand le prepari, algele sunt o adevarata comoara a naturii, fiind considerate un aliment care ne racoreste in zilele toride de vara. Sunt foar usor de preparat, asa ca pot fi consumate sub forma de salata, supe, ciorbe, sosuri, mancaruri cu orez sau ca aperitiv.

Salata de alge marine

Ingrediente: 50 de grame de alge deshidratate, trei linguri de sos de soia, o lingurita de zahar, o lingura de otet, o lingura de ulei de masline, doua fire de ceapa verde si, daca doresti sa imbunatatesti gustul, mai poti adauga si o lingurita de ghimbir ras si o lingurita de seminte de susan.

Preparare: pune algele in apa rece timp de 20 de minute si apoi lasa-le sa se scurga bine. Amesteca sosul de soia, uleiul, otetul, zaharul si ghimbirul intr-un bol, pana se dizolva complet zaharul. Adauga apoi algele si amesteca cu dressing-ul. Pe deasupra presara semintele de susan si ceapa verde taiata marunt. Inainte de servire, pune salata la frigider timp de o jumatate de ora.