Principalele cauze ale stresului in viata sunt usor de identificat: schimbari majore, boala sau accidentare, probleme cu banii, un program incarcat; Oricum, lista poate continua…

Dar acestea nu sunt singurele cauze care ne pun in pericol bunastarea. Exista si alti factori usori care sunt, de asemenea, stresanti si despre care s-a demonstrat ca provoaca daune pe termen lung.

Inainte de a va simti ingrijorat de acest lucru, va vom spune, am facut o lista cu 10 dintre acesti factori blanzi care pot fi ascunsi, dar ca este necesar sa fim atenti cu ei pentru a lucra asupra lor si pentru a preveni sa ne provoace vreun rau ulterior. .

1. Sa te culci foarte tarziu

femeie-nu-somn

A merge la culcare dupa miezul noptii poate fi perturbator si poate creste nivelul de stres. Intr-un studiu efectuat pe un grup de persoane, s-a constatat ca cei care s-au culcat mai tarziu erau mai predispusi la ganduri negative si la dispozitie scazuta. Indiferent de orele de somn, persoanele care se identificau ca bufnite de noapte erau mai pesimiste, tensionate si deprimate. De la anxietate la un creier care nu se stinge la momentul potrivit, ele interfereaza cu relaxarea si somnul. Cercetatorii sunt inca nesiguri daca a merge la culcare mai tarziu este motivul emotiilor negative sau daca este de fapt o caracteristica care reflecta o structura de personalitate mai nefericita si mai stresata.

Un obicei care te poate ajuta cu obiceiul prost de a te culca tarziu este sa termini tot felul de activitati cu doua ore inainte de a planifica sa dormi: mancare, munca, exercitii fizice etc. Daca intampinati probleme in a va aminti, incercati sa setati o alarma. Nu ezita sa faci o baie fierbinte, asta iti mareste gradul de relaxare si te va ajuta si sa adormi mai usor.

In cele din urma, daca esti in pat si nu poti adormi, incearca sa creezi un mediu care sa incurajeze odihna. Opreste lumina, telefonul mobil, televizorul etc. si fara sa-si dea seama corpul se va opri inconstient. Alunga acele ganduri „nu pot sa dorm”!

2. Sa minti

nrm_1407251105-degetele-incrucisate-minciuna-fata-minciuna

De la minciuni albe la inselaciuni masive, minciuna poate interfera cu sanatatea noastra mentala si fizica si poate chiar contribui la probleme gastrice. Dar psihoterapeutul si expertul in relatii umane Victoria Lorient-Faibish, scriitoare pentru Find Your Self Culture, nu sustine ideea ca o confesiune completa va fi antidotul la stresul cauzat de necinste. „Multi oameni cu o istorie de minciuna fantezeaza cu ideea de marturisire”, spune el. „Dar foarte rar isi dau seama ca marturisind totul poate inrautati lucrurile”. In loc sa le spui tuturor deodata, Lorient-Faibish recomanda o vizita la un terapeut pentru a lamuri mai intai lucrurile cu acea persoana si, la randul sau, te poate ajuta sa vezi cum sa incepi cel mai bine sa spui adevarul.

3. Sa consumi alcool

o-WOMAN-ALCOHOL-SAD-facebook

Consumul de alcool stimuleaza si eliberarea de cortizol. In ciuda efectelor sedative initiale, poate exacerba sensibilitatea la stres. De asemenea, s-a demonstrat ca poate interfera cu stadiul REM, care este foarte important in ciclurile de somn nocturn. Dar, nu trebuie sa renunti complet la alcool.

Este recomandat sa limitati consumul de alcool la un pahar pe zi daca sunteti femeie sau doua daca sunteti barbat (Pentru referinta, o bautura inseamna 12 uncii de bere, cinci uncii de vin sau o uncie si jumatate de lichior). Mai mult stimulent pentru a respecta limitele: studiile arata ca consumul moderat de alcool este legat de niveluri mai scazute de inflamatie si se poate corela cu rate mai scazute de depresie si stres.

4. Sa consumi cafea

prd_a39333

Stim cu totii ca cofeina este un bun stimulent, motiv pentru care atat de multi oameni se sprijina pe ea pe tot parcursul saptamanii. Din pacate, in cautarea unui ajutor de concentrare, multi depasesc limita recomandata de aport zilnic, care este de 300 de miligrame. Ingerarea regulata a prea multa cofeina poate creste anxietatea, adrenalina, cortizolul si tensiunea arteriala, facandu-ne mai sensibili la factorii de stres zilnic si predispusi la probleme de somn.

Pentru a evita neplacerile cauzate de excesul de cofeina, este recomandat sa evitati cafeaua sau bauturile cu cofeina dupa orele de lucru si, de asemenea, sa fiti fidel consumului permis si sa nu depasiti doua cani de 6 uncii dimineata. (Apropo, aceasta limita de 300 de miligrame este echivalenta cu aproximativ patru cani de cafea, o mare de 16 uncii la Starbucks sau cinci sticle de 20 de uncii de bautura.) Amintiti-va ca cofeina nu se gaseste doar in cafea sau bauturi energizante, este si in ciocolata, inghetata etc.

5. Exercitii

o-EXERCITIU-INTENSITATE-facebook

Sa fim clari: exercitiile fizice moderate sunt grozave pentru sanatatea ta. Dar, pentru ca primim atat de mult stimulente pozitive sa o facem, s-ar putea sa nu realizam cand reactionam exagerat. Trebuie sa evitam sa ne impingem dincolo de ceea ce poate suporta corpul nostru, deoarece hormonii de stres sunt declansati si ne pot dauna dispozitiei.

Unele dintre semnele ca ati putea observa ca aveti sindrom de supraantrenament includ dificultatea de a adormi, senzatia de epuizare toata ziua, dificultati de concentrare a ochilor si lipsa de motivatie. Daca simtiti asa, luati-va cateva zile libere si apoi schimbati-va rutina de exercitii cu ceva mai usor.

6. Verificati e-mailul

frustrat-femeie-calculator-principal

Nu este neaparat cantitatea de e-mail pe care o primim intr-o zi obisnuita sau casutele noastre se umplu cu e-mail cu viteza luminii. Studiile arata ca, de fapt, numarul de ori ne verificam e-mailurile declanseaza niveluri de stres. De trei ori pe zi s-a dovedit a fi cantitatea perfecta pentru a o verifica.

Daca lucrati intr-un birou in care e-mailul este mijlocul de comunicare, atunci aceste limite se aplica acasa.

7. Zgomotul

775_3804554

De la claxonele masinii pana la bebelusii care plang, zgomotele enervante de tot felul declanseaza raspunsul la cortizol al organismului nostru, care este ceea ce creste nivelul de stres si anxietate si, eventual, creste si riscul de boli cardiovasculare. Cu cat simtim ca avem mai putin control asupra acestor interventii auditive, cu atat ne fac sa ne simtim mai rau.

Nu trebuie sa suportati aceste zgomote enervante ale vecinilor si masinilor care circula pe langa casa dvs. Covoarele si draperiile textile grele sunt buni izolatori fonici. De asemenea, puteti reda putina muzica linistita, iar daca zgomotul este prea mare, dopurile pentru urechi sunt o solutie buna.

8. Naveta

antet-imagine1

Persoanele care calatoresc mai mult de 10 mile pe zi isi maresc riscul de anxietate si depresie, iar acest lucru nu este surprinzator, deoarece cu cat petrecem mai mult timp in trafic, cu atat nivelul nostru de cortizol este mai mare. Nu conteaza daca conduci sau folosesti transportul in comun, calatoriile lungi cresc oboseala, epuizarea si chiar insomnia.

Nu va pierdeti speranta, desi nu ne putem teleporta, exista o schimbare de atitudine care ne poate ajuta sa facem calatoriile mai prietenoase. Daca credem ca facem ceva stresant, intr-adevar va fi. Daca folositi transportul in comun, profitati de acest timp pentru a asculta muzica sau pentru a citi o carte. Daca conduceti, porniti radioul si aflati despre stiri sau puneti muzica preferata.

9. Alimente procesate

femeie-mancatoare-goasa

Nivelul de cortizol creste in mod natural de fiecare data cand mancam, asta pentru ca ajuta la descompunerea proteinelor, carbohidratilor si grasimilor, astfel incat corpul nostru sa le poata folosi. Dar, hormonul stresului regleaza si inflamatia, care poate fi cauzata de alimentele procesate care contin niveluri ridicate de grasimi trans si saturate, zaharuri si aditivi chimici.

In timp, acest lucru poate provoca dezechilibre ale nivelului de zahar din sange, crestere in greutate, probleme digestive, suprimarea sistemului imunitar si chiar boli de inima. Alege sa mananci intotdeauna alimente naturale, integrale. Cand cumparati ceva, verificati eticheta ingredientelor si asigurati-va ca nu contine uleiuri partial hidrogenate. Aprovizionarea cu alimente precum nucile si migdalele faciliteaza sinteza hormonului serotoninei, in timp ce acizii grasi Omega-3 ajuta la reducerea inflamatiei si a anxietatii.

10. Diete

5d6283e2d0b015ec_181622827.jpg.xxxlarge

Ai putea crede ca esti sanatos pastrand controlul asupra a ceea ce mananci si ca cantitatea de calorii pe care o consumi nu depaseste o anumita limita. Insa, persoanele care tin o dieta vigilenta se confrunta adesea cu impulsuri de retinere de a insela, ceea ce poate creste cu usurinta stresul si anxietatea.

Asigura-te ca mananci o dieta echilibrata in care sa nu iti fie foame si sa consumi toti nutrientii de care organismul tau are nevoie.