Daca supereroii din filmele Marvel ar fi reali, probabil ca ar fi supravegheati in acelasi mod ca Vought Corporation Seven.

Evaluarile dvs. de popularitate, in special in grupul demografic caruia ii puteti vinde cele mai multe produse , sunt foarte importante; camerele de televiziune sunt instiintate cand au o iesire pentru a preveni actele criminale si in aparitiile lor publice nu sunt vazuti niciodata fara costum. Si, desigur, ofera intotdeauna o imagine a americanilor buni , cetateni exemplari care cauta constant binele comun. Desi, in adancul sufletului, sunt la fel de lacomi, meschini si chiar sociopati ca oricare dintre fanii lor.

Asa sunt supereroii din The Boys , adaptarea benzii desenate de Garth Ennis si Darick Robertson pe care Amazon o are in premiera astazi cu cele opt capitole ale primului sezon. Ei se incadreaza intr-o tendinta in televiziune de a schimba abordarea de la a spune povesti de justitie cu capeta la ceva mai cinic, mai in concordanta cu modul in care le-au aratat benzile desenate prin, de exemplu, Watchmen, The Authority sau acest The Boys .

Pentru serialul supravegheat de Eric Kripke, Evil este acea companie multinationala care detine acesti supereroi si care este cea care il joaca pe Dumnezeu, judecator si calau. Hotaraste care infractiuni sunt mai profitabile, la ce pret pot „inchiria” orasele pe unul dintre vigilantii lor si aplica motto-ul „e doar afaceri” tuturor aspectelor vietii unei tari. Toate. Nu exista nimic care sa nu poata fi exprimat in cifre si cu care sa nu se poata castiga milioane de dolari.

Aici se afla cheia serialului. Satira supereroilor a incetat de mult sa mai fie originala, dar unirea sa cu critica „corporatelor America” asupra capitalismului salbatic neoliberal este ceea ce ii da The Boys nota sa distinctiva. Deconstructia acelui Superman care este Homelander (Antony Starr) este cu adevarat interesanta in acest sens. Da, intram in grup prin tanara naiva, dar foarte puternica, care crede ca totul este minunat si chiar lucreaza pentru a salva lumea si vom vedea incet-incet cum Vought a corupt incet toate acele bune intentii in toate „sup-urile” .

Hugh este declansatorul intregii povesti.

„Supes” este ceea ce Butcher (Karl Urban) ii numeste pe toti, un tip care a fost implicat de ani de zile intr- o cruciada impotriva lor care a devenit foarte personala si care „recruteaza” bietul Hugh (Jack Quaid) pentru misiunea sa. El sufera direct consecintele celor Sapte care actioneaza cu impunitate si in cautarea dreptatii intra intr-o lume in care tentatia puterii nu exista, ci cea a razbunarii cu orice pret.

Prima jumatate a filmului The Boys arata procesul de intalnire cu acel grup dornic sa puna pe drum niste eroi manufacturati si foarte produsi. In aceasta privinta, serialul functioneaza ca o poveste foarte tipica, de exemplu, a hotilor care reunesc gasca pentru o mare furt sau a soldatilor intr-o patrula care isi incep din nou o misiune de dragul vremurilor de demult. Butcher are carisma si, desi este un arhetip, functioneaza, dar intriga Corporatiei Vought de la inceputul seriei este mult mai interesanta.

Si ca Jack Quaid este genul baiatului dulce si usor timid tarat intr-o situatie care il va face sa descopere ca are si o latura agresiva, dar grupul lui Butcher este, poate, ceea ce are nevoie de mai multa munca pentru a fi Iesi din clisee a pic.

Cu toate acestea, manevrele umbre ale lui Stillwell din Vought sunt prezentate intr-un mod mai eficient. Stillwell este o femeie de afaceri dispusa sa faca aproape orice pentru a-si multumi consiliului de administratie, actionarilor si companiei in general. Elisabeth Shue ii da un ton fara scrupule de rechin de pe Wall Street , dar nu ridica niciodata vocea si nu isi pierde zambetul, ceea ce o stabileste ca o ticalosa la inaltime. Pentru ca, pana la urma, supereroii sunt jucariile lor. Ceva care, desigur, are complicatiile sale.

Madeleine Stillwell este adevaratul raufacator al serialului.

Baietii isi doreste sa fie foarte tare in tot ceea ce tine de activitatile lui Butcher si a echipei sale, dar umorul negru functioneaza acolo doar uneori. O face si cu intermitente cu alte personaje, precum The Deep. El vrea sa mentina ireverenta lui Garth Ennis , dar aici, este o alta adaptare a materialului sau precum Preacher care loveste cel mai mult tonul.

Ceea ce functioneaza in aceasta serie este satira capitalista (daca cineva vrea sa faca paralele cu modul in care functioneaza Marvel, salvand distanta, ar putea). „Supi-urile” sale sunt dispretuitoare si amorale, dar in unele dintre ele sunt semanate anumite detalii de nemultumire care ar putea juca un rol ulterior, mai ales avand in vedere ca Amazon l-a reinnoit pentru un al doilea sezon inainte ca primul sa fie lansat.